صفحه مقاله

کشورهای همسایه متقاضی مرغ ایران هستند

به گزارش روابط عمومی دیزباد به نقل از مهر:

حسین دماوندی نژاد در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران گفت: مازندران از استان‌های پر زحمت، پرکار و اثرگذار در تمامی بخش‌های کشاورزی کشور است و مازندران بالاترین رتبه را در همه بخش‌های مربوط به بخش کشاورزی کشور دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی عنوان کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از یاران پرتلاش و ساعی در اصلاح ساختار در بخش کشاورزی بویژه در صنعت طیور است، همچنین از معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی استان مازندران در بحث تنظیم بازار که تلاش‌های شبانه روزی داشتند تقدیر و تشکر را دارم.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: مازندران پیشانی صنعت طیور کشور است و با دقت باید برنامه‌ها در این استان اجرا شود وبالاترین آمار جوجه ریزی مربوط به استان مازندران است که جای تقدیر دارد.

دماوندی نژاد افزود: کشورهای همسایه بشدت متقاضی مرغ ایران هستند و تقاضا برای گوشت مرغ از سوی شهروندان نیز در حال افزایش است و ایران رتبه هشتم تولید مرغ دنیا را در اختیار دارد.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: مازندران استان پیشرو در صنعت طیور کشور است و از جمله استان‌هایی است که از زنجیره کامل طیور برخوردار است و در سالی که پشت سر گذاشتیم پایداری در تولید و مازاد تولید را به سمت ذخیره سازی سوق دادیم.

وی افزود: مازندران سهم بالایی را در ذخیره سازی و تنظیم بازار گوشت مرغ کشور داشت.