صفحه مقاله

نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های تابعه با هیات مدیره، مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

  به گزارش روابط عمومی دیزباد:

  با هدف ترسیم نقشه راه یکساله و ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابعه گروه کشاورزی کوثر، نشستی یکروزه با حضور مدیرعامل، هیات مدیره و مدیران و مشاوران ارشد محترم هلدینگ کشاورزی کوثر و مدیران عامل شرکت‌های تابعه گروه کشاورزی با حضور افتخاری مدیریت محترم عامل و اعضای محترم هیات مدیره سازمان در تاریخ 05/11/1401 به میزبانی شرکت دیزباد در محل سالن همایش‌های هتل فرهنگ و هنر مشهد مقدس برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای مهندس قدسی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کوثر پس از مقدمه آقای دکتر ولدان به ایراد نظرات خود با محوریت نحوه مدیریت شرکت‌های تابعه به‌ویژه بعد از آزادسازی نرخ‌ ارز نهاده‌ها پرداختند و فضای صنعت طیور کشور در سال آتی را تشرح نمودند.

   در ادامه این نشست، آقای دکتر زحمت کش(مدیر عامل شرکت دیزباد)، به شرح عملکرد چند ساله شرکت دیزباد در زمینه تولید و توسعه مرغ آرین پرداخت.

   وی با  اشاره به دستور مقام معظم رهبری در تابستان 98، جهت احیاء مرغ آرین با قرائت دستور ایشان به ریاست جمهوری، یادآور گردید: سازمان اقتصادی کوثر قبل از اینکه اولین دستور جوجه ریزی اجداد بر اساس ضرورت سال 1398 مطرح گردد (به دلیل تحریم اقتصادی و مشکلات واردات اجداد) اقدام به انجام این ماموریت نمود و در 22 اردیبهشت ماه 1399، معاونت تولیدات دامی وزارت کشاورزی تکالیف نهادها و دستگاه­های مختلف را در باب برنامه ملی احیای مرغ آرین ارائه کرد.

 پیرو این تکالیف، سازمان اقتصادی کوثر  موظف به جوجه ریزی اجداد کبیر و اجداد و همکاری با زنجیره ها گردید و براساس این وظیفه دیزباد بالاترین سطح تولید مرغ آرین را (یعنی اجداد کبیر یا لاین تجاری) را جوجه ریزی نمود و با تکمیل زنجیره تولید شامل جوجه ریزی اجداد، مادر و گوشتی، تغییر فعالیت از منطقه ای- استانی به ملی و جذب شدن مشتریان از مرغ مادری به اجداد و رقابت با سایر سویه های خارجی(که با سابقه ای موفق در کشور فعالیت داشتند) صورت پذیرفت.

آقای زحمت کش در ادامه به موفقیت شرکت مرغ مادر دیزباد در گذر از پیچیدگی‌های مذاکرات جهت عقد قرارداد مشارکت‌های هم افزا و ارزش افزا پرداخت.

وی همچنین از عدم کارایی و بعضا وجود تناقض در مصوبات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های بالا دستی گلایه نمود.

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر جعفری معاونت محترم برنامه ریزی اقتصادی سازمان  توصیه ها و رهنمودهایی را در خصوص موضوعات مدیریتی و استراتژی شرکت ها، ارائه داده و عنوان کردند: اگر در شرکت ها شرح وظایف روشن باشد و کارها به درستی انجام شود و کار درست انجام شود، بهره وری خواهیم داشت اما اگر کارها به درستی انجام نشود اثربخش نخواهند بود و موضوع مثلث بقا که شامل 3 رکن «1- قیمت 2- کیفیت 3- کارکرد » است را مطرح نمودند.

وی همچنین اشاره نمود، مدیران از خلاقیت گریزان نباشند و نظام پیشنهادات و انتقادات را در شرکت ها راه اندازی کنند، و چهار نهاده را همیشه مدنظر داشته باشند: 1- دانش  2- سرمایه  3-کار   4-زمین

در ادامه جلسه ریاست محترم هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر جناب آقای دکتر خاوازی با مطرح کردن این موضوع که همه ما از نظر رفتار و اخلاق  و هر فعالیتی که انجام می دهیم باید روحیه فساد ستیزی داشته باشیم و و اصول اخلاقی را رعایت کنیم و از آن خارج نشویم افزود: برنامه بهروه وری برای ما بسیار مهم است، در تولید آیتم های حساسی وجود دارد از جمله :

·        کیفیت، قیمت، نحوه تدارک مواد ورودی

·        نهاده

·        آموزش توانمندسازی

·        پایش مداوم وضعیت تولیدی رقبا

·        نیروی انسانی

·        تنوع سازی محصولات

·        رقابت سالم و ...

حسن ختام این جلسه سخنان جناب آقای دکتر فخاری مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر برگزار بود.

ایشان با اشاره به اینکه این نشست مروری است بر زحمات یکساله مجموعه ها، اعم از آنهایی که بر مشکلات فائق آمدند و در محقق کردن اهداف موفق شدند یا نتوانستند موفق شوند، زحمات خود را  کشیده اند.

وی با بیان این موضوع که باید برنامه مولد سازی و برنامه های نوآورانه داشته باشید تاکید کرد: قبل از انجام هرکاری، اثربخشی و کارآمدی و بهره وری هدف باید مشخص شود و سرلوحه مدیران مجموعه قرار گیرد.

 سپس درخصوص برنامه های استراتژیک و عملیاتی شرکت ها نیز مطالبی را عنوان نموده و تفاوت برنامه عملیاتی و استراتژیک را بیان نمودند.

آقای دکتر فخاری با اشاره به اینکه شرکت مرغ مادر دیزباد 2-3 سال است که صادرات انجام می­دهد، افزود: یکی از هدف‌های امسال ما صادرات است، همه باید به صادرات فکرکنید، صادرات یعنی کیفیت محصول من قابل رقابت است.

جناب آقای فخاری خطاب به مدیران گفت فرصت سازی کنید، سپس یادی کرد از سردار قاسم سلیمانی و افزود: حاج قاسم همیشه میگفت، تهدیدها نیز فرصت هستند.

فخاری در پایان صحبت‌های خود با آرزوی موفقیت برای مدیران و مجموعه های تحت مدیریتشان گفت: فرهنگی در سازمان داریم و آن اعتقاد به برکت حقوق و درآمد این سازمان است، این برکت به دلیل دعای عزیزترین‌های درگاه خداوند، مادران و خانواده شهدا است.

این جلسه ضمن ذکر نام شرکت‌های موفق هلدینگ از حیث اتخاذ استراتژی­های مناسب و کسب سود در شرایط سخت صنعت، با تقدیر و تشکر ویژه آقای دکتر فخاری از آقای دکتر صنعتگر مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال و  آقای دکتر زحمت کش مدیرعامل شرکت مرغ مادر دیزباد به پایان رسید.

انتهای پیام